מנוע חשמלי מסוגל להפוך כמעט כל שער לפתרון אבטחה נוח, נגיש ויעיל. המנוע מאפשר פתיחה וסגירה של דלתות השער בלחיצת כפתור והוא מתאים גם לשערים קונזוליים או לשערי תריס. בעזרת המנוע ניתן להגביר את תחושת הבטיחות והביטחון של בעלי בתים פרטיים, להגן על מוסדות ממשלתיים וכמובן למנוע כניסה של גורמים לא מורשים לשטח של בניין מגורים משותף.

השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים מנוע לשער חשמלי ומה בכלל ההבדל בין המנועים הקיימים. כאן צריך לזכור מספר פרמטרים שמשפיעים על איכות וביצועי המנוע:

א. עוצמת המנוע – את החוזק והעוצמה של המנוע מודדים במונחי V שמופיעים על גבי המפרט הטכני. בעזרת מנוע חזק ניתן לקצר את משך הזמן שעובר מרגע הפתיחה והסגירה של השער ועד לסיום הפעולה, כמו גם למנוע בעיות תחזוקה. באופן עקרוני, מנוע סטנדרטי יהיה בעל עוצמה של 230V אך כמובן שיש מנועים חזקים יותר או פחות עבור שערי הזזה ונגררים.

ב. משקל השער – ההבדלים בין המנועים נקבעים גם לפי המשקל של השער שאותו הם אמורים לסחוב. רוב המנועים מתאימים לשער במשקל של עד 500 ק"ג אך יש מנועים שמיועדים עבור שערים קונגלוזיים כפולים כמו אלו שמותקנים בכניסה למוסדות ממשלתיים.

ג. לוח פיקוד – מנוע לשער חשמלי מגיע עם לוח פיקוד שמאפשר את האטת השער לקראת סוף המהלך בפתיחה או בסגירה. לוח הפיקוד משמש כסוג של אמצעי בטיחות ומטרתו היא למנוע מרכבים או אנשים להילכד בין דפנות השער.

ד. עצירה במכשול – עוד תכונה בטיחותית שמשפיעה על היעילות של מנועים לשערים חשמליים  באה לידי ביטוי ביכולת עצירה בעת מפגש עם מכשול. המשמעות היא שאם סוגרים או פותחים את השער והוא נתקל במכשול, פעולת המנוע תיעצר באופן אוטומטי. לשם השוואה, בשערים ללא פונקציה של עצירה במכשול הדלתות ימשיכו להיפתח או להיסגר.

איך בוחרים מנועים לשערים חשמליים?

ההיבט הטכני כפי שמפורט לעיל לא מספיק על מנת לבחור מנוע ברמה גבוהה עבור שער חשמלי יעיל. קודם כל, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהתאים את אופי המנוע לתוואי השטח ולאופי השימוש. כך ניתן למנוע מצב של השקעה כספית במנוע שלא מתאים לשימוש בשער או לגודל שלו.
בהמשך, צריך לבחור מנוע עם התקנה פשוטה שיהיה גם קל לתפעול. זה רלוונטי בעיקר אם רוצים להחליף את המנוע הנוכחי של השער הקיים, היות ולרוב מדובר בתהליך משתלם יותר מאשר החלפת כל השער. לבסוף, מומלץ לבחור מנוע שנמכר עם אביזרים נלווים חשובים ובהם סט עיניות וכמובן מנורה מהבהבת.