מה שיטת הפעולה של פס האטה?

פס האטה אחראי על תפקיד אחד בלבד והוא להאט את הנהגים. ההאטה הזו חשובה היכן שהעירייה רואה לנכון, כאשר לרוב הם ממוקמים בכבישים עירוניים כדי שהנהגים לא יפריזו במהירות שלהם, לפני כיכרות או צמתים כדי לפקוח את עיניהם של הנהגים שלא ייכנסו במהירות וניתן למצוא אותם גם בחניונים שונים מאותה סיבה בדיוק. פסי ההאטה יהיו מורגשים יותר ככל שהרכב ייסע מהר יותר כאשר במהירות של 25 עד 30 קילומטרים לשעה, ככל הנראה הם לא יפריעו לכם וגם לא יפגעו ברכב שלכם ולו במעט. פסי ההאטה מגיעים בכמה סוגים וזאת בהתאם לתנאי השטח.

אלו סוגי פסי האטה קיימים?

• הרעיון בפס האטה מתבסס על עקרון די פשוט: הנהג רואה את הפס ומאט, כי הוא יודע שאם הוא לא יאט, פס ההאטה יקפיץ את הרכב שלו ויכול לפגוע בו ואז לא יהיה לו את מי להאשים. בכל מקרה פס ההאטה אמור להאט את הרכב גם אם זה לא יאט בעצמו, וכך למעשה הפעולה שלו מתרחשת בכל מקרה. פס ההאטה המפורסם ביותר הוא פס ההאטה מהבטון או מהאספלט, זה שממוקם בכבישים עירוניים ולרוב צבוע בפס צהוב להבלטה שלו.

• פסי האטה מבטון או מאספלט נבנים לרוב על ידי חברות בנייה אך יש פסי האטה הרבה יותר פשוטים וזולים להתקנה. למשל, פס האטה מגומי יכול להיות מעולה גם לאזורים עירוניים, כמו למשל בכבישים צרים בתוך השכונה, מדרחובים וכמובן גם בחניונים או באזורים תפעוליים. סים אלו מוברגים אל הכביש בחוזקה וכך למעשה הם משמשים לאותו תפקיד בדיוק אך פועלים גם במהירויות נמוכות יותר, והם אסתטיים הרבה יותר מהקודמים.

פסי האטה מאבנים משתלבות ובמעברי חציה

פסי האטה יכולים להיות עשויים גם מאבנים משתלבות או להיות משולבים במעברי חציה, כאשר האחרונים נקראים גם מעברי חציה מוגבהים. כך למעשה לא רק שהרכב מאט לפני שהוא מגיע לפס ההאטה, הוא גם שם לב להולכי הרגל שנמצאים בצדדיו ומבקשים לעבור כאשר הם יהיו גם מוגבהים יותר ובולטים יותר בזמן שהם עוברים. פסי האטה מאבנים משתלבות לרוב יונחו משיקול אסתטי, בהתאמה לעיצוב של אותו כביש, כאשר הם נפוצים מאוד במדרחובים שונים.

מי מתקין פסי האטה?

ניתן לרכוש פסי האטה מחברות שמוכרות ציוד לחניונים ושערים חשמליים כאשר לרוב הפסים שהיא תציע יהיו פסי האטה מגומי. אם אתם מעוניינים בפסי האטה מבטון או אבנים משתלבות, יש לפנות לחברות בנייה.